A keresőoptimalizálás kifejezés sok esetben magyarázatot igényel a nem szakavatottaknak, a lényege a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítási folyamata. A keresőoptimalizálás a nem fizetett keresési eredményekre koncentrál. Arra törekszik, hogy egy adott kifejezés minél előrébb szerepeljen a normál találatok között.
Három területe van: technikai, tartalmi és linképítés. Nagyon fontos a minőség. A weboldalt kell optimalizálni a keresőkre.
A keresőmarketing a keresőoptimalizálásból és a fizetett hirdetésekből tevődik össze. Fontos figyelembe venni azt, hogy technikailag hogy van felépítve a cég, mennyire van jól megírva a tartalom, hány weboldal hivatkozik arra a tartalomra.
Jelenleg a legdinamikusabban fejlődő cég a Google, szinte lehetetlen vele versenyezni hatalmas mivolta, befolyása, anyagi státusza miatt. A legjobb szakembereket engedheti meg magának, a legnagyobb létszámban, a pénz nem akadály számára. Mesterséges intelligencián alapuló tanuló algoritmust használja.
Magyarországon elég sok ilyen profilú cég működik, vannak hatékonyabbak és kevésbé hatékonyak, olcsóbbak és drágábbak, híresek és kevésbé híresek.
Folyamatosan fejlődő ág. A magyar weboldalakkal rendelkező cégek kevés hányada veszi csupán igénybe szolgáltatásaikat, de prognosztizálható, hogy a jövőben egyre nagyobb igény lesz keresőoptimalizálás területén jártas szakemberekre a technológiai fejlődések, a piaci verseny miatt. Minél jobban előtérbe van hozva egy vállalkozás a világhálón, annál eredményesebb.